Wat wij kunnen bieden is een combinatie van een ridder en een nar op school. Terwijl de ridder alles vertelt over de ridderschap in de Middeleeuwen, vermaakt de nar op een speelse maar educatieve wijze de leerlingen in een ander lokaal. Uiteraard is het mogelijk om af te sluiten met een vurig optreden van de nar. Hierna kunnen alle kinderen op de foto met de ridder.

De Ridder geeft Wapenuitleg
Onze ridder neemt diverse uitrustingen en Middeleeuwse wapens mee naar school. Zwaarden, dolken, de befaamde hellebaard en vele andere wapens. Over deze wapens weet hij de mooiste verhalen te vertellen. Hiermee neemt de ridder je mee  van de vroege- tot de late Middeleeuwen zoals nooit te voren. Natuurlijk mogen alle kinderen een helm passen en voelen hoe zwaar een harnas is.

De Ridder vertelt ook over: Het leven in de Middeleeuwen
De ridder vertelt verhalen over het dagelijkse leven, de straffen van toen en waarmee, wat aten de Middeleeuwers, hoe gingen ze naar de wc, en wat deden ze nu eigenlijk voor werk. Allemaal verhalen die een goed beeld scheppen van het dagelijkse leven in de Middeleeuwen.

De nar vertelt op een spontane manier over vermaak en vertier in de Middeleeuwen. Wat deden de burgers tijdens de jaarmarkt, wat was de rol van de nar aan het hof van de koning en welke grappen werden er verteld in de Middeleeuwen allemaal vragen die beantwoord worden in het klaslokaal.

Martinus Zotteklep geeft een andere kijk op het leven in de Middeleeuwen. Het is spontaan en kinderen leren van alles over de Middeleeuwen zonder dat ze het door hebben.

Een bewezen concept en een compleet pakket zoals het nog nooit eerder is aangeboden.

Toch liever alleen een ridder op school? Ook dit kan kijk dan op deze pagina.
Alleen de nar op school? Ook dit is mogelijk kijk dan op deze pagina.