Ridder Dolf of Ridder Martin komt bij jullie op school of misschien wel allebei.
In overleg met ons stelt u zelf een programma samen.
Hierdoor kunnen wij optimaal inspelen op uw wensen. Wat is er dan allemaal mogelijk:

Wapenuitleg
Onze ridder neemt verschillende Middeleeuwse wapens mee naar school. Zwaarden, dolken, de befaamde hellebaard en vele andere wapens. Over deze wapens weet hij de mooiste verhalen te vertellen. Hiermee neemt de ridder je mee naar de Middeleeuwen zoals nooit te voren. Natuurlijk mogen alle kinderen een helm passen en voelen hoe zwaar een harnas is.

Het leven in de Middeleeuwen
De ridder vertelt verhalen over het dagelijkse leven, wat aten de Middeleeuwers, hoe gingen ze naar de wc, en wat deden ze nu eigenlijk voor werk. Allemaal verhalen die een goed beeld scheppen van het dagelijkse leven in de Middeleeuwen.

Het riddergevecht
Kiest u ervoor om twee ridders op school uit te nodigen dan kunnen de ridders een heus riddergevecht laten zien. Waarbij gevochten wordt om de hand van een schone jonkvrouwe.

Poortwachters
De kinderen ontvangen door een echte ridder voor de school. Wij zullen in vol ornaat de dag inleiden.

De nar en de ridder
Om de dag nog mooier in te vullen is ook een combinatie mogelijk van de Nar en de Ridder. Kijk hiervoor op de pagina Scholenbezoek.

Meer weten?